سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پمپ آب شناور (Submersible Pump)

ارسال  شده توسط  پمپ آب در 95/1/23 9:51 صبح

پمپ آب شناور (Submersible Pump)

پمپ آب شناور دستگاهی است که شامل یک پمپ و یک موتور می باشد که هر یک به قسمت دیگر متصل است و طراحی آن به گونه ای است که نصب الکتروموتور و پمپ بسیار مناسب است.

دو نوع پمپ شناور در آب وجود دارد :

  • پمپ آب شناور با یک موتور پمپ
  • پمپ آب شناور با یک موتور خشک که با یک شفت بلند به پمپ متصل می گردد

این پمپ ها عموما برای آب آشامیدنی ، آبیاری و بسیاری کاربردهای صنعتی به کار می رود.

انواع پمپ آب شناور  (Submersible Pump)

این پمپ آب به صورت تکی و یا به صورت چند قطعه ای وجود دارد (که پمپ چند قطعه ای موارد استفاده بیشتری دارد).

پمپ آب شناور می تواند به وسیله یک سوپاپ به یک رایزر متصل شودو یا می تواند به یک شلنگ یا لوله یا وسایل دیگری متصل شود. این پمپ آب اساسا برای شناور شدن در آب طراحی شده است و معمولا به یک موتور شناور چسبیده می شود.

موتور و پمپ آب شناور از طریق شفت پمپ به شفت موتور به یکدیگر متصل می گردند .

برق موتور توسط چند کابل ضد آب تامین می شود.

 

پمپ آب SUBMERSIBLE1

پمپ آب SUBMERSIBLE2

 

این پمپ آب دارای یک موتور بوده که به یک پمپ متصل می باشد در کل این دستگاه در آب به صورت شناور قرار می گیرد تا عمل پمپاژ آب را انجام دهد. پمپ آب شناور، آب را به سطح می فرستد و بر خلاف پمپ های جتی که مایع را می کشند. لازم به ذکر است پمپ آب شناور تا حدودی بهتر از پمپ های جتی می باشند

پمپ آب شناور را اصطلاحا پمپ های غرق آبی نیز می گویند زیرا این نوع پمپ آب از طریق مایعی که اطراف پوسته الکتروموتور پمپ آب قرار می گیرد خنک می شود و  به این دلیل در آب غرق می باشد. دمای آبی که اطراف این پمپ آب قرار می گیرد نباید از 30 الی 40 درجه سانتی گراد باشد.

پمپ آب شناور وابسته به نوع پروانه ای که برای آن در نظر گرفته شده است قادر به انتقال آب با ذرات ریز معلق تا ضخامت خاصی می باشند ولی عموما از این پمپ آب جهت انتقال آب در چاه هایی با ارتفاع زیاد که آب تمیز و صافی دارند استفاده می گردد.