در چالش خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای یک آزمایشگاه مدرن باید تفکری همه‌جانبه، نوآورانه و ابتکاری داشته باشید. در محیط کاری امروزی در بستر علوم حیاتی که در آن همه‌چیز به‌سرعت در حال تغییر است، مدیر آزمایشگاه باید پاسخ پرسش‌های متعدد مهمی را بداند، ازجمله: چه نوع تجهیزاتی مقرون‌به‌صرفه هستند؟ چه تجهیزاتی مفید هستند؟ و در لیست تجهیزات موجود باید به دنبال چه چیزهایی باشد؟ همان‌طور که بهترین رویه‌ها در آزمایشگاه مدام در حال تغییر هستند، پاسخ این پرسش‌ها هم همین‌طورند.

در تحقیق اخیر فراست و سالیوان برای انجمن محصولات آزمایشگاهی از محققان پرسیده شد که مهم‌ترین عوامل در خرید وسایل جدید آزمایشگاهی را بیان کنند. همه پاسخ‌دهندگان به موارد زیر اشاره کردند: قیمت خرید کمتر، هزینه عملکرد کمتر، دقت بیشتر و کاربرد راحت‌تر. احتمالاً ملاحظاتی ازاین‌دست در چند سال آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد؛ به استناد این تحقیق، انتظار می‌رود که رشد کلی در بازار محصولات آزمایشگاهی در سال 2014، 2?1% و در سال 2015، 2?7% رشد داشته باشد و به ترتیب به 39?4 میلیارد دلار و 40?5 میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود که رشد کلی در بازار محصولات آزمایشگاهی در ایالات‌متحده در سال 2014، 1?3% و در سال 2015، 2?6% رشد داشته باشد و به ترتیب به 15?2 میلیارد دلار و 15?6 میلیارد دلار برسد.

اگر مؤسسات ملی بهداشت، بودجه آزمایشگاه را تأمین کنند، مدیران آن‌ها می‌دانند که پاسخ به پرسش مقرون‌به‌صرفه بودن تجهیزات آزمایشگاهی در هر سال متفاوت خواهد بود زیرا مقدار بودجه در هر سال تغییرات قابل‌توجهی خواهد داشت. باوجوداینکه افزایش بودجه 1 میلیارد دلاری مؤسسات ملی بهداشت را نمی‌توان نادیده گرفت اما سرنوشت شرکت تحقیقاتی زیست-پزشکی در سال آینده هنوز نامعلوم است. وضعیت تأمین بودجه فردی تغییر خواهد کرد اما درکل باید مذاکرات مربوط به بودجه مؤسسات ملی بهداشت را جدی گرفت و جهت ارزیابی گزینه‌های خرید، بودجه نهایی را بررسی کرد.

مدیران هوشمند آزمایشگاه‌ها باید بتوانند پرسش‌های مربوطه درباره خرید تجهیزات آزمایشگاهی را در پنج حوزه مجزا طبقه‌بندی کنند: سیلان شناسی آزمایشگاهی، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، آنالیز مولکولی، آنالیز سلولی و تحقیق فیزیولوژیک.

https://taisizco.com/