سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ست کنترل یا تنظیم کننده فشار پمپ آب

ارسال  شده توسط  پمپ آب در 95/1/23 9:52 صبح

آشنایی با ست کنترل یا تنظیم کننده فشار پمپ آب

ست کنترل یاتنظیم کننده فشار پمپ آب برای کنترل فشار آب و جلویگری از شدت جریان آب و همچنین برای جلویگری از بروز نوسانات در جریان آب می شود. ست کنترل منجر به شروع و پایان اتوماتیک پمپاژ آب به هنگام باز و یشته شدن شیر آب می شود. ست کنترل اتوماتیک می تواند فشار آب را به خوبی کنترل کند. این دستگاه می تواند به هر پمپ سانتریفیوژی با موتور hp 1.5 بر 1.1kw متصل شود.

فشار بستگی به سایز کنترل کننده فشار پمپ آب و توانایی ایجاد فشار توسط آن را دارد. کنترل کننده فشار پمپ آب یک پیچ تنظیم دارد تا فشار اولیه را تنظیم کند.فشار اولیه از 1.5 بار شروع می شود.برای این که این واحد به خوبی کار کند کنترل کننده فشار پمپ آب بایستی همیشه فشاری بیش از 0.6 بار یعنی بیشتر از فشار اولیه را دارا باشد.حداقل فشار کنترل کننده فشار پمپ آب بایستی از 2.1 بار بیشتر باشد.

داخل کنترل کننده فشار پمپ آب یک سوپاپ قرار دارد و این سوپاپ جهت حفاظت از کنترل کننده فشار پمپ آب می باشد.

هنگامی که آب با فشار در داخل رایزر انتقال پیدا می کند در هنگام توقف فعالیت پمپ آب، آب انتقال یافته از ارتفاع بالا در رایزر بر روی خود پمپبرگشت کرده و در صورت عدم وجود سوپاپ امکان ایجاد ضربه قوچی و صدمه دیدن قطعات داخلی پمپ اب می گردد.

از دیگر قابلیتهای کنترل کننده فشار پمپ آب محافظت از پمپ آب در هنگامی می باشد که حرکت اب در رایزر ورودی پمپ قطع شده باشد یا اصطلاحا آب به پمپ نرسد در این زمان ست کنترل به صورت هوشمند پمپ آب را از مدار فعالیت خارج کرده تا مانع فعالیت بدون آب پمپ گردیده و از صدمه دیدن قطعات داخلی پمپ آب و آمپرکشیدن و سوختن الکتروموتور جلوگیری به عمل می آورد.

 

کنترل کننده فشار پمپ آب

 

مشخصات نمونه ای از ست کنترل:

ولتاژ: 50hz/240v

حداکثر جریان: 10آمپر

حداکثر قدرت: 1/1 kw

فشار اولیه: 5/1 بار

حداکثر فشار: 10 بار

اتصال: 25/1mm

نرخ محافظت: 65ip

حداکثر دما: 60

دارای سوییچ ریست


آشنایی با پمپ آب طبقاتی عمودی

ارسال  شده توسط  پمپ آب در 95/1/23 9:51 صبح

  • پمپ آب طبقاتی عمودی

آشنایی با پمپ آب طبقاتی عمودی

 

پمپ آب طبقاتی عمودی

طراحی و ساخت یک پمپ آب طبقاتی عمودی با یک پروانه (ایمپلر) که بتواند فشار تفاضلی بیش از 150 psid  بین مکش و تخلیه ایجاد کند، سخت و هزینه بر است. روش مقرون به صرفه تر برای ایجاد فشارهای بالا با یک پمپ آب سانتریفیوژی، داشتن پروانه (ایمپلر)های چندگانه روی یک شفت معمولی با همان کاسه پمپ است.

کانال های داخلی در کاسه پمپ آب، مسیر تخلیه یکی از پروانه (ایمپلر)ها و مسیر مکش پروانه (ایمپلر) بعدی است.

تصویر زیر نحوه چیدمان پروانه (ایمپلر)های یک پمپ آب چهارطبقه ای را نشان می دهد. آب از بالا، سمت چپ وارد می شود و از چهار پروانه (ایمپلر) رد می شود. آب از حلقه بیرون می رود و باعث تخلیه یکی از پروانه (ایمپلر)ها به سمت مکش پروانه (ایمپلر) دیگر می شود.

طبقه پمپ آب به عنوان بخشی از پمپ آب سانتریفیوژی شامل یک پروانه (ایمپلر) و مواد تشکیل دهنده همراه آن می شود. بیشتر پمپ های آب سانتریفیوژی تک طبقه ای فقط یک پروانه (ایمپلر) دارند. پمپ آبی که هفت پروانه (ایمپلر) با یک کاسه دارد با نام پمپ آب هفت طبقه ای یا پمپ آب طبقاتی شناخته می شود.

 

نمودار داخلی

 

موارد استفاده از پمپ آب طبقاتی عمودی:

  • تصفیه و توزیع آب
  • خدمات ساختمانی: برای نگهداری فشار، بوسترها و تغذیه آب دیگ بخار
  • صنعتی: شستشوی ماشین آلات صنعتی، افزایش فشار منبع آب
  • کارهای شیمیایی: انتقال آب، خنک کردن منبع آب و خدمات عمومی
  • باغبانی و آبیاری زمین گلف

 

مزایای استفاده از پمپ آب طبقاتی عمودی:

  • فلنج خطی برای ساده کردن طرح لوله
  • قرار گرفتن لوله های مکش و تخلیه هر دو در نیمه ی پایینی کاسه که به پمپ آب اجازه می دهد بدون ایجاد اخلال در کار لوله ها به کار خود ادامه دهد.

پمپ آب شناور (Submersible Pump)

ارسال  شده توسط  پمپ آب در 95/1/23 9:51 صبح

پمپ آب شناور (Submersible Pump)

پمپ آب شناور دستگاهی است که شامل یک پمپ و یک موتور می باشد که هر یک به قسمت دیگر متصل است و طراحی آن به گونه ای است که نصب الکتروموتور و پمپ بسیار مناسب است.

دو نوع پمپ شناور در آب وجود دارد :

  • پمپ آب شناور با یک موتور پمپ
  • پمپ آب شناور با یک موتور خشک که با یک شفت بلند به پمپ متصل می گردد

این پمپ ها عموما برای آب آشامیدنی ، آبیاری و بسیاری کاربردهای صنعتی به کار می رود.

انواع پمپ آب شناور  (Submersible Pump)

این پمپ آب به صورت تکی و یا به صورت چند قطعه ای وجود دارد (که پمپ چند قطعه ای موارد استفاده بیشتری دارد).

پمپ آب شناور می تواند به وسیله یک سوپاپ به یک رایزر متصل شودو یا می تواند به یک شلنگ یا لوله یا وسایل دیگری متصل شود. این پمپ آب اساسا برای شناور شدن در آب طراحی شده است و معمولا به یک موتور شناور چسبیده می شود.

موتور و پمپ آب شناور از طریق شفت پمپ به شفت موتور به یکدیگر متصل می گردند .

برق موتور توسط چند کابل ضد آب تامین می شود.

 

پمپ آب SUBMERSIBLE1

پمپ آب SUBMERSIBLE2

 

این پمپ آب دارای یک موتور بوده که به یک پمپ متصل می باشد در کل این دستگاه در آب به صورت شناور قرار می گیرد تا عمل پمپاژ آب را انجام دهد. پمپ آب شناور، آب را به سطح می فرستد و بر خلاف پمپ های جتی که مایع را می کشند. لازم به ذکر است پمپ آب شناور تا حدودی بهتر از پمپ های جتی می باشند

پمپ آب شناور را اصطلاحا پمپ های غرق آبی نیز می گویند زیرا این نوع پمپ آب از طریق مایعی که اطراف پوسته الکتروموتور پمپ آب قرار می گیرد خنک می شود و  به این دلیل در آب غرق می باشد. دمای آبی که اطراف این پمپ آب قرار می گیرد نباید از 30 الی 40 درجه سانتی گراد باشد.

پمپ آب شناور وابسته به نوع پروانه ای که برای آن در نظر گرفته شده است قادر به انتقال آب با ذرات ریز معلق تا ضخامت خاصی می باشند ولی عموما از این پمپ آب جهت انتقال آب در چاه هایی با ارتفاع زیاد که آب تمیز و صافی دارند استفاده می گردد.