رینوپلاستی چیست؟

 

امروزه عمل جراحی بینی در بین دیگر جراحی زیبایی طرفداران بسیاری را برای خود جمع کرده، به طوری که بسیار از جوانانی که امروزه به سن 10 یا 20 سالگی می رسند به فکر عمل جراحی زیبایی می افتند.در این مطلب می خواهیم برای شما درباره عمل جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی برای شما صحبت کرده و به طور عمیق به این بحث بپردازیم که عمل رینوپلاستی چه چیز می تواند باشد پس با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی بینی   جراحی است که باعث تغییر شکل بینی می شود. انگیزه جراحی زیبایی بینی ممکن است تغییر شکل بینی ، بهبود تنفس یا هر دو باشد.
قسمت فوقانی ساختار بینی استخوانی است و قسمت پایین آن غضروف است. جراحی زیبایی بینی می تواند باعث تغییر استخوان، غضروف، پوست یا هر سه مورد شود. با جراح خود درمورد اینکه آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است یا نه حتما صحبت کنید.

 

هنگام برنامه ریزی جراحی بینی، جراح سایر ویژگی های صورت، پوست بینی و مواردی را که می خواهید تغییر دهید، در نظر می گیرد. اگر شما کاندید جراحی هستید ، جراح شما یک طرح سفارشی برای شما ایجاد می کند.
بعضی اوقات بخشی از عمل زیبایی بینی یا تمام آن تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

خطرات ناشی از عمل رینوپلاستی

همانند هر عمل جراحی بزرگ ، جراحی زیبایی بینی خطراتی دارد که می توان به:

·     خون ریزی

·     عفونت

·     واکنش نامطلوب به بیهوشی

·     مشکل تنفس از طریق بینی

·     بی حسی دائمی در بینی و اطراف آن

·     امکان بینی ناموزون

·     درد ، تغییر رنگ یا تورم که ممکن است ادامه داشته باشد

·     جای زخم

·     سوراخ در سپتوم (سوراخ تیغه بینی)

·     نیاز به جراحی اضافی

 

 

چگونه برای عمل رینوپلاستی آماده شویم

قبل از زمان بندی جراحی زیبایی بینی، باید با جراح خود درمورد عوامل مهمی که تعیین می کند احتمالاً جراحی برای شما مناسب است صحبت کنید. این جلسه به طور کلی شامل موارد زیر است:

سابقه پزشکی شما مهم ترین سوالی است که پزشک از شما خواهد پرسید در مورد انگیزه شما برای جراحی و اهداف شما سوالاتی می شود. پزشک همچنین در مورد سابقه پزشکی شما سوالاتی را می پرسد از جمله سابقه انسداد بینی، جراحی و هر دارویی که مصرف می کنید. اگر به اختلال خونریزی مانند هموفیلی مبتلا هستید، ممکن است کاندید جراحی زیبایی بینی نباشید.

معاینه بدنی پزشک شما یک معاینه کامل بدنی، از جمله هر آزمایش مانند آزمایش خون را انجام می دهد. وی همچنین ویژگی های صورت و داخل و خارج بینی شما را بررسی می کند.

معاینه فیزیکی به پزشک کمک می کند تا مشخص کند چه تغییراتی باید ایجاد شود و ویژگی های جسمی شما مانند ضخامت پوست یا قدرت غضروف در انتهای بینی چگونه تأثیر می گذارد. معاینه فیزیکی نیز برای تعیین تأثیر جراحی زیبایی بینی بر تنفس شما بسیار مهم است.

پزشک در مطب از زوایای مختلف بینی شما عکس می گیرد. جراح شما ممکن است از نرم افزار رایانه ای برای بررسی عکس ها استفاده کند تا به شما نشان دهد چه نتیجه ای ممکن است رخ دهد. پزشک شما از این عکس ها برای ارزیابی قبل و بعد، مرجع در حین جراحی و بررسی طولانی مدت استفاده خواهد کرد.

همینطور وی باید توضیح دهد که جراحی زیبایی بینی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد و چه نتیجه ای می تواند داشته باشد. طبیعی است که در مورد ظاهر خود کمی خودآگاه باشید، اما بسیار مهم است که در مورد خواسته ها و اهداف خود برای جراح خود توضیح دهید.

اگر چانه کوچکی دارید ، ممکن است جراح با شما در مورد انجام جراحی برای افزایش چانه صحبت کند. این به این دلیل است که یک چانه کوچک توهم بزرگتر شدن بینی را ایجاد می کند. در چنین شرایطی نیازی به جراحی چانه نیست ، اما ممکن است مشخصات صورت را بهتر متعادل کند.
پس از برنامه ریزی جراحی، باید در صورت انجام عمل جراحی سرپایی ترتیبی دهید تا شخصی شما را به خانه برساند.

شما میتوانید برای مشاوره بیشتر به مرکز زیبایی تاپ کلینیک مراجعه کنید

در چند روز اول بعد از بیهوشی ، ممکن است دچار افت حافظه ، کاهش سرعت واکنش و اختلال در قضاوت شوید. بنابراین ترتیبی دهید که یکی از اعضای خانواده یا دوست شما یکی دو شب در کنار شما بماند تا هنگام بهبودی از جراحی در انجام کارهای مراقبت شخصی به شما کمک کند.

خلاصه مطلب

سعی کردیم در این مطلب برای شما درباره عمل زیبایی بینی و یا به اصطلاح رینوپلاستی با شما صحبت کنیم و بیان کنیم در عمل رینوپلاستی چه پروسه ای باید طی شود.به علاوه برای شما درباره اقدامات قبل از عمل و بعد از عمل نیز صحبت کردیم که امیدواریم مورد توجهتان بوده باشد و توانسته باشید از آن استفاده لازم را ببرید.